Klanten tevreden over dienstverlening
Initiatiefnemers met plannen voor de aanleg van nieuwe natuur zijn over het algemeen zeer tevreden over hoe zij daarbij worden geholpen door medewerkers van Groen Ontwikkelfonds Brabant en Werkeenheid Natuurnetwerk.
De klanten waarderen de dienstverlening met gemiddeld een 7,5 voor Groen Ontwikkelfonds Brabant en een 7,1 voor de Werkeenheid.
Dat blijkt uit een onderzoek naar de beleving van klanten, dat Motivaction onlangs, in opdracht van de beide organisaties, heeft uitgevoerd.
Wat natuurmakers vooral aanspreekt in Groen Ontwikkelfonds Brabant is de wijze van communiceren (”informeel en prettig”) en de kennis van de medewerkers. “Klanten zien Groen Ontwikkelfonds Brabant als een fijne, inhoudelijke sparringpartner. Zij stellen het bovendien op prijs dat de medewerkers proactief meedenken”, aldus het onderzoek van Motivaction.
Er is ook waardering voor hoe Groen Ontwikkelfonds Brabant aanvragen voor subsidies en grondaankopen afhandelt. Mary Fiers, directeur van Groen Ontwikkelfonds, is blij met het goede resultaten en de genoemde verbeterpunten. “De positieve score is een enorme opsteker voor de medewerkers, die zich elke dag voor de volle 100% inzetten. Met de top 3 van verbeterpunten -het verkorten van de doorlooptijd van de subsidieaanvragen, het verbeteren van de duidelijkheid en de leesbaarheid van het subsidieaanvraagformulier en het maken van een nog duidelijkere inschijfleidraad bij de verkoop van onze gronden- gaan we verkopen grond- gaan we samen aan de slag.”
Werkeenheid Natuurnetwerk
De klanten die in het afgelopen jaar contact hebben gehad met een adviseur van Werkeenheid Natuurnetwerk Brabant roemen vooral de vakkennis van de medewerkers, de duidelijkheid van hun adviezen en hun bereidheid om actief mee te denken over ingewikkelde vraagstukken.
Voornaamste verbeterpunt voor Werkeenheid Natuurnetwerk Brabant is, zo blijkt uit het onderzoek, de snelheid van reageren. Die kan beter, merken de onderzoekers op. Loes Bonnemayer, coördinator Werkeenheid Natuurnetwerk, is tevreden over de uitkomsten van het onderzoek: ”Een 7,1 is natuurlijk een heel mooi rapportcijfer, maar het is nog veel mooier dat het onderzoek concrete handvatten geeft om onze dienstverlening nog verder te verbeteren zodat we met elkaar meer natuur in Brabant kunnen realiseren”
Meer weten?
Benieuwd naar alle resultaten van het klantbelevingsonderzoek? Bekijk hier het rapport van Motivaction.